Een geïntegreerde aanpak
Communiceren vanuit uw merk vraagt om een geïntegreerde aanpak gebaseerd op drie pijlers: strategie, concept en realisatie.
Strategie: Richting geven
Toolbox communicatie helpt u om uw brand values te vertalen naar een strategie die alle (relatie)media en andere communicatiemiddelen kan verbinden.
Case – Matters (AkzoNobel)
Pijlers: strategie, concept en realisatie.
AkzoNobel maakt deel uit van het dagelijks leven. De laklaag op je mobiel, het rookvlees op je brood, de energie voor je laptop – vrijwel alles om je heen bevat stoffen die door AkzoNobel worden gemaakt. Een sterke propositie, die het uitgangspunt werd voor het blad Matters. Aan de hand van thema’s trok de wereld aan de lezer voorbij. De content maakte duidelijk hoe AkzoNobel ermee verbonden was.
Concept: Doelgericht communiceren
Toolbox communicatie ondersteunt u met doordachte redactionele concepten voor alle soorten media.
Case – My Toyota (Louwman & Parqui, Toyota)
Pijlers: concept en realisatie
Hoe krijgt een automerk een emotionele lading? Door niet de auto’s maar de rijders centraal te stellen. In het relatiemagazine My Toyota beoordelen Toyota-rijders nieuwe modellen en vertellen ze over leuke uitstapjes met de auto. In de After Sales bijlage delen ze onderhoudstips en –trucs met elkaar. Het resultaat is een hechte community van Toyota-rijders en een ijzersterke merkbetrokkenheid.
Realisatie: Merk-waardige middelen
Toolbox communicatie begeleidt u bij het omzetten van een concept in effectieve tools. Afhankelijk van het concept, kan de rol van toolbox hands on zijn (teksten, redactiemanagement) of zich beperken tot conceptbewaking. Voor realisatie werkt toolbox samen met een uitgebreid netwerk van professionals. Klik hier voor meer informatie over de partners…
Case – Uitgesproken (Politie Noord-Holland Noord)
Pijlers: strategie, concept en realisatie.
De politie streeft naar excellent politiewerk. Maar wat is dat en hoe maak je dat tastbaar? In een serie specials bij het personeelsblad, op internet en in bijeenkomsten in het land staat telkens één aspect van het politievak centraal. Storytelling ligt aan de basis van het overall concept: collega’s delen hun ervaringen, waardoor de inhoud herkenbaar en echt relevant wordt.